Mijlpalen

Thuiszorg

De dienst
voor opvanggezinnen

 Schrijft een eerste cliëntennieuwsbrief: Thuis-aan-huis

In de nieuwsbrief, die alle cliënten van thuiszorg drie keer per jaar in hun bus mogen verwachten, wil Zorg Leuven het reilen en zeilen van de thuiszorgdiensten delen met haar cliënten. Naast de laatste nieuwtjes van het thuiszorgfront staat er in Thuis-aan-huis een hoop praktische informatie en een gedetailleerd overzicht van diverse diensten en activiteiten van Zorg Leuven.

thuiszorg
thuiszorg
Thuiszorg ondersteunt nu ook met een psycholoog.
Helpt mensen langer thuis te blijven wonen.

Dankzij de ondersteuning en concrete tips van een ergotherapeut aan huis helpt Zorg Leuven met het creëren van een verbeterde woon- en leefomgeving voor (oudere) Leuvenaars. De Ergotherapeut geeft advies over onder andere valpreventie, hulpmiddelen en woningaanpassingen. Op die manier kunnen ouderen of mensen met een beperking langer thuis blijven wonen.

 Biedt warme en gepaste zorg in de vorm van psy-trajecten.

Naast de ondersteuning van dagelijkse acitiveiten door verschillende thuiszorgdiensten kunnen cliënten ook een beroep doen op een eerstelijnspsycholoog. Deze psycholoog ondersteunt en stelt samen met de cliënt een stappenplan op. De begeleiding kan snel opgestart worden, is van korte duur en heeft als doel om de cliënt op korte termijn goed door te verwijzen.

Digitaliseert.

De medewerkers van de poetsdienst en gezinszorg stappen in een proefproject met tablets. Zo hebben ze alle noodzakelijke informatie over cliënten altijd bij de hand en kunnen ze contact opnemen met collega’s, coaches en experten wanneer nodig. Medewerkers kunnen ook hun uurroosters raadplegen via de tablet of informatie opzoeken. Bovendien verkleint het gebruik van tablets de papierberg van thuiszorg.

#
Installeert een nieuwe frontdesk.

Cliënten die telefonisch contact willen opnemen met thuiszorg komen voortaan bij een medewerker van de nieuwe frontdesk terecht. Deze medewerker kan vragen in verband met dienstverlening en planning onmiddellijk beantwoorden en verbindt cliënten door met de thuiszorgcoördinator of administratief medewerker indien nodig. Op deze manier is thuiszorg gemakkelijk bereikbaar en krijgen cliënten snel een antwoord op hun vragen.